50-lecie legendy – Porsche 911
Porsche, marka założona 25 kwietnia 1931 przez Ferdinanda Porsche, kojarząca się z drogimi sportowymi autami, oferująca styl, luksus i prędkość. Marka, która w 1963 roku zaprezentowała jeden z najbardziej znanych i kultowych samochodów – Porsche 911. Auto sportowe, z 6 cylindrowym silnikiem umieszczonym z tyłu. Tyle historii.
W tym roku przypada 50-lecie wypuszczenia na rynek tego najbardziej rozpoznawalnego modelu 911. W związku z tym firma postanowiła stworzyć 1963 unikatowe egzemplarze nazwane 50 Years Edition. Czym się różni pierwsze 911 od tej edycji specjalnej? Nową 911 wyprodukowano na bazie najnowszej generacji 991, czyli na 400 konnej Carrerze S z tylnym napędem. Jedyna różnica w stosunku do nadwozia Carrery S, to o 44 mm szersze nadwozie. Sercem auta jest 3.8 litrowy silnik typu boxer o mocy 400 KM. Pojazd ten potrafi rozpędzić się do 100 km/h w nadal oszałamiające 4,5 sekundy, z maksymalną prędkością 309 km/h. Każde z aut posiada manualną lub automatyczną skrzynię biegów oraz dwusprzęgłową skrzynię. W pojeździe zamontowano sportowy układ wydechowy, układ Porsche Active Suspension Management (elektroniczny system kontroli siły tłumienia amortyzatorów), system Porsche Torque Vectoring (zwiększenie precyzji sterowania przy niskich i średnich prędkościach), klimatyzację, 4,6 calowy ekran dotykowy oraz reflektory bi-ksenonowe.
Kolejnym smaczkiem są 20-calowe obręcze wzorowane na felgach Fuchs, które stosowane były w pierwszych generacjach 911. Z tyłu pojazdu widnieje oznaczenie „911 50”, wykonane w technice 3D, nawiązujące do 50-lecia modelu. Te samo logo zostało uwiecznione również na zagłówkach. Wnętrze utrzymane zostało w kolorach czerni i szarości, z białymi wskazówkami tablic wskaźników i zielonymi cyframi, podobnie jak to miało miejsce w oryginalnym modelu z 1963 roku. Tapicerka siedzeń posiada wzór z drobną kratą znajdujący się na środku foteli. Zmiany obejmują także lusterka boczne, których kształt jest bardziej nowoczesny (SportDesign), listwy wokół szyb, które są wykończone z połyskiem i aluminiowe progi drzwi.
Limitowana edycja dostępna będzie również w dwóch wersjach kolorystycznych – ciemny Graphite Grey i jasny Geyser Grey.
Jak wspomniano wyżej, wyprodukowanych będzie jedynie 1963 sztuk edycji limitowanej Porsche 911 50.
Tagi: historia motoryzacji, niemieckie samochody, Porsche, samochody sportowe