Citroën robi zamieszanie na rynku kompaktów
Citroën C4 Cactus, najnowszy kompaktowy model francuskiego koncernu, ma być przełomem w produkcji nowoczesnych i przystępnych cenowo samochodów.
Wprowadzając Cactusa na rynek, Citroën wyszedł z założenia, że obecnie większość osób ceni sobie w samochodzie nie osiągi, ale komfort, zastosowanie nowoczesnych, gwarantujących bezpieczeństwo, technologii oraz rozsądną cenę. Oferując nowe auto w cenie niewiele wyższej od dobrego auta używanego, koncern skierował się w stronę klientów, którzy nie mogliby sobie pozwolić na zakup samochodu na rynku pierwotnym.
Wymiary Cactusa nie różnią się niczym od klasycznego Citroën C4 – długość: 4,16 m, szerokość: 1,73 m, wysokość: 1,48 m, rozstaw osi: 2,60 m.
Auto wyposażone zostało w tak zwane Airbumps, czyli poduszki zewnętrzne, wbudowane w drzwi i zderzaki, które chronią karoserię przed drobnymi uszkodzeniami.
Dzięki zastosowaniu lekkich materiałów konstrukcyjnych, w tym aluminium, auto waży mniej niż tonę (965 kg).
Wewnątrz auta znajdziemy cyfrowy wyświetlacz oraz 7-calowy ekran dotykowy, za pośrednictwem którego dokonać możemy wszelkich niezbędnych ustawień: od temperatury, przez nawigację aż do radia.
Przednie siedzenia w Cactusie są połączone w formie szerokiej sofy, tylna kanapa nie daje się przesuwać. W ramach dodatkowej oszczędności, z tyłu, zamiast szyb rozsuwanych, producent zainstalował tańsze – uchylne.
Wśród systemów bezpieczeństwa znalazły się, między innymi: ABS, ESP, przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne (co ciekawe, w celu oszczędności miejsca, przednią poduszkę pasażera umieszczono w dachu).
Na dodatkowe wyposażenie złożyć się też może wiele systemów wspomagających, wśród nich między innymi: system ułatwiający parkowanie, system wspomagania ruszania na wzniesieniu czy reflektory z funkcją statycznego doświetlania zakrętów.
Możliwe jest także zainstalowanie pokładowego modemu 3G, umożliwiającego korzystanie z internetu za pośrednictwem portalu CITROËN Multicity Connect.
Citroën C4 Cactus dostępny jest w wersji z silnikiem benzynowym 75KM lub 110KM oraz w wersji dieslowej o mocy 92 lub 100KM. Zgodnie z założeniami producenta, Diesel ma spalać średnio 3,1 l/100 km.
Citroën przygotowuje także specjalny program, który umożliwi długoterminowy wynajem samochodu. Szczegóły programu nie są jednak jeszcze znane.
W Polsce Citroën C4 Cactus pojawi się jesienią. Cena jego podstawowej wersji ma wynosić około 45 tysięcy złotych.
Tagi: Citroën, francuskie samochody