Debiut Forda Mustanga w Europie
Jak pisaliśmy wcześniej, 5 grudnia odbyła się oficjalna premiera Forda Mustanga przeznaczonego specjalnie na rynek europejski. Gwoli przypomnienia, Ford połączył siły ze znanymi portalami społecznościowymi, aby fani Mustanga mogli podzielić się swoimi doświadczeniami i przeżyciami związanymi z tym konkretnie modelem auta. Dodatkowo uruchomiono specjalną stronę internetową, na której można było na żywo oglądać relację z pokazu europejskiej wersji Forda Mustang w Barcelonie. Sama premiera miała miejsce jednocześnie w sześciu miastach na całym świecie, a okazja była nie byle jaka – 50-lecie marki.
Znamy już ofertę, którą Ford przedstawił Europie oraz wygląd samego auta, które należy do rodziny muscle/pony car. Ford Mustang sprzedawany będzie w dwóch wersjach: cabrio i fastback.
Zachowano szczególny i niepodważalny wygląd samochodu, który rozpoznawalny jest na całym świecie – długa wyprofilowana maska oraz krótki tył. Zachowano również charakterystyczną atrapę grila, lekko jednak ją unowocześniono, a także reflektory,które tutaj zyskały trójwymiarowości. Linię dachu poprowadzono nisko, co wraz z pochyloną szybą tylną i przednią sprawiło, że samochód zyskał wygląd elegancki, ale i agresywny.
Wersja cabrio posiada składany elektrycznie płócienny dach. Zastosowanie wielowarstwowości sprawia, że kabina jest wygłuszona, dając kierowcy i pasażerom poczucie komfortu. Sam samochód w tej wersji jest nieco krótszy, lecz dzięki powiększeniu szerokości nadwozia zyskał dodatkowego miejsca zarówno dla pasażerów, jak i dla bagaży w bagażniku.
Jeśli chodzi o układ jezdny, pomyślano o europejskich odbiorcach stosując z przodu zawieszenie, gdzie amortyzator odpowiada zarówno za element tłumiący, jak i prowadzący, czyli kolumny McPhersona. Z tyłu zastosowano niezależne zawieszenie „integral link”.
Wnętrze auta wygląda przestronnie, a same elementy wykonano z materiałów dobrej jakości. Zegary są czytelne, a wraz z przełącznikami tak rozmieszczone, aby kierujący miał do nich łatwy dostęp. W aucie zainstalowano również wiele systemów wspomagających kierowcę, w tym Ford SYNC z kontrolą głosem i ekranem dotykowym, gdzie kierujący będzie mógł dostosowywać parametry wspomagania kierownicy, reakcji silnika, skrzyni biegów oraz wybrać odpowiedni tryb jazdy. Tylko w wersji europejskiej na środku deski rozdzielczej znajdziemy 8-calowy dotykowy ekran z nawigacją oraz system 12 głośników.
Ford Mustan oferowany będzie w trzech gamach silnikowych: benzynowy 5-litrowy V8 o mocy 426 KM. Podstawowy model zawierać będzie silnik 3,7 litrowy V6 o mocy 304 KM. Dodatkowo w ofercie znajdziemy dużo bardziej ekonomiczny 2,3 litrowy silnik EcoBoost o mocy 309 KM.
Ford, dzięki odświeżonej wersji Mustanga zamierza stanąć w szranki z największym konkurentem modelu Mustang – Chevroletem Camaro.
Tagi: amerykańskie samochody, Ford, muscle car