Fiat 500L Trekking
W lipcu tego roku zadebiutował w Polsce nowy model Fiata 500L – rodzinny crossover o nazwie Trekking. Czym różni się on od standardowej wersji Fiata 500L? Trekking, jak sama nazwa wskazuje, został „uterenowiony”, a co za tym idzie – zyskał bardziej drapieżny wygląd. Ale jakie zmiany zostały wprowadzone w tym modelu?
Najważniejsza, to podwyższone o 20 mm zawieszenie i, co za tym idzie, prześwit (145 mm). Zmieniono także przednie zderzaki – zmodernizowane posiadają atrapy osłon offroadowych. Razem z satynowanymi bocznymi listwami ochronnymi auto dobrze spisuje się nie tylko na prostej drodze, ale i na wyboistej, gdzieś w środku lasu. W 500L Trekking znajdziemy 17 calowe felgi, wykonane z lekkich stopów aluminium. Oprócz tego auto posiada bez korkowy system tankowania Smart Fuel, osłony na progi i nadkola, zamontowane światła przeciwmgielne posiadające funkcję doświetlania zakrętów, oddzielne reflektory ze światłami do jazdy dziennej, satynowane klamki zewnętrzne i obwódki tylnych reflektorów. Niewątpliwą zaletą jest też niski próg załadunku do bagażnika (pojemność do 455 litrów z kompletem pasażerów), przyciemniane tyle szyby, elektryczne sterowane i podgrzewane lusterka boczne, lakierowane na czarno boczne słupki drzwi. Warto wspomnieć, że twórcy Fiata 500L Trekking postawili również na bezpieczeństwo związane z widocznością. W ww. modelu zastosowano przednie słupki posiadające dodatkowe szyby, które bardzo poprawiają widoczność dla kierowcy, a także szklany, panoramiczny dach o powierzchni 1,5 m2.
Do najważniejszych zmian wewnątrz zaliczyć trzeba wskaźnik zmiany biegów GSI i system dynamicznej kontroli skrętu DTS. Dla poprawy przyjemności z jazdy zastosowano również dwustopniowe wspomaganie kierownicy Dualdrive z trybem City, podgrzewane fotele przednie z fotelem pasażera składanym w stolik, system kontroli trakcji Traction+ i system City Brake Control. Płacąc dodatkowe 3000 zł można zaopatrzyć samochód w system dźwiękowy Audio Beats.
Fiat 500L Trekking oferuje 4 silniki: diesla i benzynowy. Pierwszy to 1,6 MultiJet II o mocy 105 KM i 1,3 MultiJet i mocy 85 Km. Drugi to 95 konny 1,4 16V oraz 0,9 TwinAir Turbo o mocy 105 KM.
Najtańsza wersja pojazdu (1,4 w benzynie) kosztuje 63 490 zł, najdroższa (1,6 MultiJet II) – 73 990 zł.
Tagi: crossover, Fiat, włoskie samochody