Limitowana wersja Mitsubishi Pajero Sport
Limitowana wersja Mitsubishi Pajero Sport, średniej wielkości SUV-a, zawitała niedawno do Polski i została bardzo dobrze przyjęta przez klientów. Warto zaznaczyć, że Polska jest jedynym krajem w Unii Europejskiej, gdzie ten model będzie sprzedawany. Ale czym on tak zachwycił Polaków?
Już sama wzmianka o napędzie na cztery 16 lub 17 calowe koła i turbodoładowanym silniku Diesla 2.5 DID i mocy 178 KM robi wrażenie. Auto obiecuje nie tylko wygodę i użytkowość, ale co najważniejsze – bezpieczeństwo i właściwości terenowe, których ze względu na warunki panujące na polskich drogach nie można przecenić. Jak wspomniano wyżej, Pajero Sport jest limitowaną i ulepszoną wersją standardowego modelu Pajero. Wersja Sport została zbudowana w oparciu o całkowicie nową ramę podłużnicową (zbudowaną z dwóch podłużnych kształtowników – podłużników, połączonych poprzecznicami), posiadającej wyższą o 100% sztywność dla zginania i 50% dla skręcania w porównaniu z poprzednim modelem. Dzięki temu właściwości terenowe pojazdu są o wiele lepsze podczas poruszania się w terenie, a na asfalcie – wzrasta komfort jazdy. Wzmocnienie ramy uzyskano również poprzez zamontowanie przednich słupków ze stali posiadającej wysoki próg wytrzymałości oraz zastosowanie wzmocnień w progach. Dla poprawy bezpieczeństwa kabina pasażerska została umieszczona wyżej, a wydatne nadkola umożliwiają sprawniejsze pokonywanie nierówności i przeszkód.
Zmianie uległy także rozmiary SUV-a. Długość Pajero Sport wynosi 4695 mm, szerokość 1815 mm, a wysokość 1800 mm. Auto może się również poszczycić całkiem dużą pojemnością bagażnika, która wynosi 714 litrów (1813 litrów po złożeniu tylnich foteli).
Jak wspomniano na początku, Pajero Sport napędzany jest silnikiem Diesla 2.5 litra DID High Power z szyną Common Rail, co daje moc 178 KM. Auto wyposażone jest do wyboru w 5-biegową przekładnię automatyczną INVECS-II z trybem sportowym lub w 5-biegową przekładnię manualną.
Zaletą jest również wymyślony i opracowany przez Mitsubishi Motors układ napędowy Super Select 4WD, który najlepiej sprawdza się w terenie. Działa on poprzez zapewnienie maksymalnej wartości momentu obrotowego dla kół o największej przyczepności. System posiada 4 warianty pracy – 2H, 4H, 4HLc, 4LLc.
Cena w Polsce to 137 990 zł za model ze skrzynią manualną, i 159 990 zł za automatyczną skrzynię z sekwencyjnym trybem sportowym.
Tagi: japońskie samochody, Mitsubishi, SUV