Kamil Szewczyk, flickr
Jak ważna jest dobra jakość paliwa, wie każdy kierowca. Zła potrafi doprowadzić do większego spalania, rzadziej awarii auta i kosztowych wymian części. Inspekcja Handlowa opracowała raport, w którym w 2013 roku zbadała losowo wybrane stacje paliw pod kątem jakości oferowanego paliwa – zarówno benzyny, oleju napędowego i LPG. W 2012 roku aż 4,14% próbek zostało zakwestionowanych, rok później, w 2013 r., jedynie 3,92%, co świadczy o powolnej poprawie jakości oferowanego paliwa. W ciągu 10 lat kontroli przeprowadzanych przez Inspekcję Handlową najgorszą jakością cieszyły się próbki paliw z 2003 roku – aż 30% nie spełniało wymaganych norm jakościowych. Dzięki wprowadzeniu ustawy o monitorowaniu i kontrolowaniu jakości paliw, taka kontrola możliwa jest na każdym etapie.
Czytaj dalej