Nissan Skyline – legenda z Japonii
Japonia znana jest ze swoich placówek naukowo-badawczych, w których rodzą się nowe technologie. Nic więc dziwnego w tym, że sporo ludzi uważa japońskie samochody za najlepsze auta świata. Poniżej przyjrzę się wybranym modelom Nissana Skyline.
Nissan Skyline GT-R R35,
dane techniczne: 4- osobowy, silnik RB26DETT widlasty 6-cyl. twin turbo V6 o mocy 480 – 530 KM i pojemności 3799 ccm, 6-biegowa półautomatyczna, dwusprzęgłowa skrzynia biegów, pojemność zbiornika paliwa – 71 l., napęd: 4WD, 0-100 km/h: poniżej 3,5 s., długość: 4655 mm, szerokość: 1895 mm, wysokość: 1370 mm, rozstaw osi: 2780 mm, maksymalna prędkość: 315 km/h, zużycie paliwa w mieście – 15,7 l/100 km i na trasie- 11,2 l/100 km, cena: od 434 190 zł. Dzięki zastosowanym dwóm sprzęgłom, przekładnia charakteryzuje się b. szybkim czasem zmiany przełożenia.
Nissan Skyline GT-R,
dane techniczne: 4- osobowy, silnik V6 o pojemności 3799 cm3 i mocy 390 KM, przyspieszenie 0 – 100 km/h- 3 s., 6- biegowa, automatyczna skrzynia biegów, napęd na wszystkie koła, średnie spalanie: 14, 6 l/100km, prędkość maksymalna: 315 km/h, zbiornik paliwa: 74 l., cena: ok. 440 tyś zł. Pojawił się on w filmach: „Szybko i wściekle” oraz „Za szybcy, za wściekli”.
Nissan Skyline V35,
dane techniczne: silnik 6-cyl. o pojemności do 3,5 l. i mocy do 280 KM, objętość bagażnika: 475 l., liczba miejsc: 5, dł: 4675 mm, wys.: 1470 mm, szer,: 1750 mm, średnie spalanie: 12, 6-16,7 l./100km, prędkość maksymalna: 230 km/h, cena: 210-250 000 PLN.
Generacje Nissana Skyline`a: I (1957-63), II (1963-68), III (1968-72), IV 1972-77), V (1977-81), VI (1981-85), VII (1985-89), VIII (1989-93), IX (1993-98), X (1998-2002), XI (2001-2011), XII (2006-2011).
Nissan Skyline stanowi legendę japońskiej motoryzacji, popularnej wśród tunerów, miłośników wyścigów na 400 metrów oraz driftingu. Można go zakupić od 200 tyś. do 434 tys. zł. Przeciętne zużycie paliwa to 13,5 l na 100 km (w mieście- ok. 17 l.). Wśród użytkowników tego pojazdu ma on opinię niezbyt komfortowego i drogiego w utrzymaniu, ale posiada za to wygląd i moc prawdziwego sportowego wozu.
Tagi: historia motoryzacji, japońskie samochody, Nissan, samochody sportowe
człowieku nie pisz o rzeczach o których nie masz najmniejszego pojecia. Proszę… pisząc o gtr ktory pojawil sie w za szybcy za wsciekli był to skyline r34 gtr silnik rb26dett nie v6 tylko r6 i nie 3.8 litra bo taki jest w r35 (nie skyline tylko nazwa modelu r35) w r34 gtr w zaleznosci od modeli byl silnik 2.6 wlasnie wspomniany rb26dett lub rozwiercony do 2.8 rb28dett.