Nowy / stary Land Cruiser Prado
Firmy motoryzacyjne mają rzesze specjalistów, którzy całymi dniami i nocami siedzą nad projektami nowych aut, coraz to doskonalszych, bardziej zaawansowanych i bezpieczniejszych. Ale co w przypadku, kiedy pomimo wielu setek godzin debat nie są w stanie wymyślić nic innowacyjnego? Wtedy biorą do kuźni pomysłów model, który już istnieje i zadają sobie proste pytanie – co by w tym aucie zmienić, aby wyglądało na nowe?
Takie też pytanie zadali sobie specjaliści z Toyoty, którzy poddali swój model Land Cruisera Prado faceliftingowi i odświeżeniu. Standardowa wersja modelu Prado po raz pierwszy została wyprodukowana w 2009 roku, i od tamtego czasu nie były dokonywane w nim żadne poprawki. Zmiany w nowym/starym modelu dosięgły zarówno nadwozie, jak i wnętrze. Z przodu samochodu pojawił się dużo większy grill z pięcioma pionowymi poprzeczkami, a także reflektory LED, które zdają się zlewać z grillem w jedność. Całość przypomina ptaka z rozpostartymi do lotu skrzydłami. Zderzak auta również został poddany liftingowi. Z profilu bocznego Prado praktycznie niczym się nie różni od swojego poprzednika. Tył pojazdu zyskał większe reflektory i większy chromowany pasek z wygrawerowanym napisem Land Cruiser. Odświeżono również obszar mocowania tablicy rejestracyjnej. Nadwozie auta dostępne będzie w nowych kolorach, takich jak Dark Green Mica, Dark Blue Mica, Attitude Black Mica czy Bronze Mica Metallic.
We wnętrzu Prado jako pierwsze rzuca się w oczy centrum deski rozdzielczej – 4,2 calowy ekran TFT, dzięki któremu będzie można chociażby kontrolować układ napędowy. Zmieniono także panel sterowania systemem audio, a także zegary Optitron. Fotele zyskały nowy materiał, a w ich drugim i trzecim rzędzie poprawiono wygodę użytkowania. Poprawie uległo bezpieczeństwo, gdyż dodano system kontroli przechyłu przyczepy, a także światło hamulca awaryjnego.
Gama silnikowa pozostaje bez zmian. Prado dostępne będzie z benzynowym 4 litrowym silnikiem V6 i mocy 282 KM oraz 4-cylindrowym 3 litrowym silnikiem diesla o mocy 190 KM. Z uwagi na wagę samochodu wynoszącą 3 tony, maksymalna prędkość Prado nie przekracza 180 km/h.
Tagi: japońskie samochody, samochody terenowe, Toyota