Odświeżony Ford Focus ST
Podczas tegorocznego Festiwalu Prędkości w Goodwood mogliśmy obejrzeć odświeżoną wersję modelu amerykańskiego Forda – Ford Focus ST, który po raz pierwszy wyszedł na światło dzienne w 2002 roku. Samochód został znacząco zmieniony, dopracowany i nabrał prawdziwie sportowego charakteru. Zmianom uległo zarówno zawieszenie, jak i szczegółowe detale.
Pod maską tego cacka znajdziemy, po raz pierwszy w historii modelu ST, silnik diesla. I tutaj do wyboru mamy: silnik 2 litrowy, 4-cylindrowy TDCI lub 16-zaworowy i turbodoładowany silnik generujący moc 185 KM. W aucie nie zabraknie również common rail, działający na zasadzie elektromagnetycznych 7-dmio otworowych wtryskiwaczy.
Miłośnicy benzynowych jednostek napędowych również znajdą coś dla siebie – 2-litrowy silnik EcoBoost oraz turbodoładowany generujący 250 KM.
W sprzedaży będą dwie wersje Focusa ST – kombi oraz 5-cio drzwiowy hatchback. Obie wersje mają całkiem przyzwoite osiągi jeśli chodzi o sprint – kombi osiąga 100km/h w 6,7 sekund, hatchback – 6,5 sekund.
Zmiany dosięgły również stylistykę auta – zwężono przednie reflektory, a wnętrze auta – deska rozdzielcza, stało się bardziej intuicyjne i przyjazne użytkownikowi. Postawiono i na wygodę kierowcy i pasażerów, stosując głębokie sportowe fotele. Do wyboru mamy też kilka wersji koloru lakieru, od Frozen White, Race Red, Eletric Orance. Auto wyposażono w rewolucyjny system SYNC 2 idący w parze z 8-calowym ekranem dotykowym oraz z systemem pozwalającym na parkowanie bez udziału kierowcy. SYNC 2 pozwoli m.in. na głosowe sterowanie aplikacjami, nawiązywanie połączeń. Po wypowiedzeniu np. hasła „Jestem głodny” aplikacje wskaże najbliższe punkty gastronomiczne. Dodatkowe aplikacje jak Parkopedia czy Aupeo! pozwolą na znalezienie wolnych miejsc parkingowych (ta pierwsza) oraz na wyszukiwanie stacji radiowych z ponad 200 dostępnych (to drugie). Znajdziemy tam także Cross-Traffic, który ostrzeże nas o innych samochodach, jeśli będziemy wykonywali manewr cofania.
Średnie spalanie modelu z silnikiem diesla ma wynosić około 4,4 litra/100 km.
Możemy się spodziewać odświeżonego Focusa ST w sprzedaży już na początku stycznia 2015 roku.
Tagi: amerykańskie samochody, Ford, samochody klasy C