Odświeżony Opel Insignia
Już we wrześniu niemiecka firma Opel zaprezentuje we Frankfurcie odnowione oblicze swojego topowego modelu z segmentu klasy D – Insigni. Przypomnijmy, że Insignia pod względem stylistyki wywodzi się od koncepcyjnego auta Opel Gran Turismo Coupe zaprezentowanego po raz pierwszy w 2007 roku w trakcie Geneva Motor Show. Sama nazwa Insignia została użyta po raz pierwszy w 2003 roku podczas Frankfurt Motor Show. W 2008 roku, w trakcie London Motor Show, Insignia została zaprezentowana szerokiej publiczności w trakcie swojej premiery.
Odświeżona wersja Insigni oferować będzie dwa rodzaje silników diesla – 2.0 CDTI (120 KM lub 140 KM) oraz 2.0 BiTurbo CDTI (195 KM), a także dwa rodzaje silników benzynowych – 1.6 SIDI Turbo (170 KM) i 2.0 SIDI Turbo (250 KM), który posiada opcjonalną możliwość współpracy z napędem na 4 koła. Wybrane rynki otrzymają również mniejszy silnik 1.4 LPG o mocy 140 KM. Producent oferuje również skrzynię 6-biegową, do wyboru automatyczną (z obniżonym tarciem wewnętrznym) lub manualną i system Start/Stop.
Zmianom poddano również wnętrze pojazdu. Tutaj dominuje czerń fortepianowa i chromowane elementy. Zwiększono deskę rozdzielczą, pozbyto się części przycisków, a co za tym idzie – zyskano dodatkowe miejsce, aby w centrum deski umieścić 8 calowy ekran dotykowy, z intuicyjnym menu, czyniąc wnętrze bardziej funkcjonalnym i nowoczesnym. Dzięki postawiono również na multimedialność auta poprzez zastosowanie systemu zbliżonemu funkcjami do tych ze smartfonów oraz zintegrowanie go z układami pojazdu. Do całości dodano możliwość sterowania głosem, co ma poprawić użyteczność funkcji podczas jazdy samochodem.
Poprawiono też jakość materiałów wykończeniowych. Jedynym mankamentem, na który niestety nie zwrócono uwagi, to ilość miejsca wewnątrz pojazdu, na które osoby z wyższym wzrostem mogą narzekać. Pomimo tego auto optycznie wygląda na większe, a sam przód uległ obniżeniu.
Zmianie uległ również chromowany grill z przodu auta, który jest szerszy w stosunku do poprzedniego modelu Insigni. Na nowo zaprojektowano także klosze reflektorów, posiadająca w górnej części diodowe światła używane do jazdy dziennej.
Cena nowego Opla Insigni w Niemczech to jedyne 24 325 euro. Cena w Polsce znana będzie na początku lipca, a samo auto wejdzie do sprzedaży w październiku.