Orlen stawia na wodór
Transport publiczny, który nie emituje spalin to cel nadrzędny PKN ORLEN. Przy współpracy z Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolią ma skłonić inne firmy do rozmów o ekologicznym podejściu do transportu. Obecne rozmowy dotyczą wyposażenie wszystkich pojazdów, poruszających się po obszarze metropolii Górnośląsko-Zagłębiowskiej w zasilanie wodorowe.
Podpisane porozumienie jest początkiem działań w obrębie infrastruktury i logistyki, którego efektem ma być większa dostawa wodoru. Wykorzystanie ekologicznych technologii w transporcie publicznym to europejski trend, który należy rozwijać również na rodzimym rynku. PKN ORLEN zamierza zastosować różnorodne rozwiązania, dzięki którym dojdzie do redukcją smogu na Śląsku.
Pojazdy Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii każdego roku pokonują ponad 100 milionów kilometrów, co stawia przedsiębiorstwo w gronie największych w tej części Europy. Ponadto im szybciej rozpocznie się wdrążenie nowych systemów, tym lepiej, bo jakość powietrza w regionie jest bardzo niska. Wstępny plan zakłada, że już od 2021 roku niektóre pojazdy będą wykorzystywać wodór. Specjalna instalacja do oczyszczenia wodoru, niezbędne go produkcji paliwa, ma powstać w Trzebini.
Elektromobilności to główny temat większości spotkań w branży motoryzacyjnej. Stworzenie unikatowej technologii da przewagę polskim konstruktorom, którzy swoje patenty będą mogli oferować zagranicznym firmom. Warto dodać, że polski producent stworzył już prototyp autobusu w stu procentach elektryczny. Ponadto zaprojektowano hybrydę elektryczno-wodorową. Warto kontynuować kolejne projekty, by polska innowacyjność nadal zachwycała inne kraje.
Natomiast wodór to dobre paliwo alternatywne, które sprawdzi się w pojazdach elektrycznych, gdzie baterii bywają zawodne. Dlatego też doskonale sprawdzi się to w napędzie pojazdów transportu publicznego. Wyposażenie wszystkich dużych miast w Polsce w nowoczesne i ekologiczne pojazd to ambitny, ale realny cel. Pierwsze kroki w jego realizacji już poczyniono, co daje optymistyczną wizję na przyszłości. Polacy coraz silniej zwracają uwagę na aspekty zdrowotne i przyjazne środowisku. Niemal ¾ polskich kierowców zastanawia się nad zakupem samochodu elektrycznego, by ograniczyć emisyjność spalin.
Rządowe wsparcie w promowaniu i rozwijaniu innowacyjności w gospodarce to dogodna sytuacja. Takie firmy jak Ursus czy Grupy Azoty mogą przyłączyć się do nowych projektów i realizować ciekawe pomysły, budując jednocześnie siłę i znaczenie swoich marek na europejskim rynku. Wprowadzenie wodoru na rynek motoryzacyjny to jedna z takich szans dla polskich przedsiębiorstw oraz całego kraju. Mając polski silniki, ceny dla rodzimy producentów będą korzystniejsze i bardziej opłacalne niż korzystanie z obecnych wersji z silnikami spalinowymi.
Tagi: ekologia w motoryzacji, ORLEN, samochody na wodór
W końcu coś innowacyjnego. Brawo dla prawilnego dostawcy paliw 😀