Rośnie rynek floty firmowej
Jak donosi tygodnik Angora, według badań Corporate Vehicle Observatory, znaczna część polskich firm planuje zainwestować w nowe auta dostawcze. Sprzyja temu stabilna sytuacja gospodarcza.
W samym sierpniu zarejestrowanych zostało 3346 takich aut, co daje wynik o 17 procent wyższy w porównaniu z rokiem 2013, Wzrost ten jest powodowany zawieraniem kontraktów flotowych, np. gigantyczny kontrakt Peugeota z Pocztą Polską (1257 samochodów).
Prym na rynku sprzedaży aut typu dostawczego wiedzie Fiat. Zaraz za nim plasuje się Renault i Volkswagen. Wysoki wzrost sprzedaży zanotował też Ford, około 2,1 tysiąca sztuk.
Na szeroką skalę powstają programy flotowe. Business Service Club, stworzony przez Forda, to oferta serwisu samochodowego oraz obsługi powypadkowej, skierowana do właścicieli aut nowych i używanych. Program realizowany jest w Stacjach Obsługi Ford. Wyznacza nowe standardy w zakresie kosztów użytkowania samochodu.
Istotną kwestią jest sprawa wydatków ponoszonych na utrzymanie floty samochodowej. Dlatego najważniejsze jest generowanie niskich kosztów paliwa. A co za tym idzie przeznaczanie aut z silnikiem Diesla na dłuższe trasy oraz silnikiem benzynowym na krótsze.
Coraz częściej można spotkać tzw. auta hybrydowe. Są oszczędne i przystosowane do tankowania na istniejących stacjach. Popularyzowana jest oferta wynajmu tego typu samochodów.
Na rynku paliw dostępne są dwa rodzaje kart paliwowych. Pierwszy to karty kupowane bezpośrednio od danego koncernu i zobowiązujące do zakupu paliwa tejże marki. Drugi to karty sprzedawane pośrednio przez Routex, UTA i DKV. Taka karta nakłada na właściciela pewne zobowiązania co do obowiązkowej ilości zakupu paliwa. Kształtuje się na poziomie 1000 litrów w ciągu miesiąca.
Koszty można obniżyć dzięki elektronicznemu podglądowi, jakim dysponują właściciele floty. Za pomocą połączenia bezprzewodowego mogą stale kontrolować prędkość, zużycie paliwa, powstałe usterki.
Wprowadzone zmiany w zakresie odliczania VAT sprzyjają wzrostowi sprzedaży tego rodzaju pojazdów.
Maleje znacznie sprzedaż ciężarówek, na co wpływa zakończenie rejestrowania aut z emisją spalin na poziomie Euro 5.
Tagi: Fiat, Ford, Peugeot, Renault, VW