Seat Leon ST w lutym w Polsce
Seat Leon ST (Sport Tourer) kombi z impetem wjedzie na polskie salony już w lutym 2014 roku. Znana jest zarówno jego specyfikacja, jak i cena. Leon ST to zgrabne połączenie części z innych marek Volkswagena. Swoim wyglądem przypomina nieco Golfa Variant, jednak już na pierwszy rzut oka można zauważyć, że Leon ST ma sportowy pazur, którego brak w Variancie.
Jest również duże podobieństwo z wersją hatchback Leona, jednakże tutaj kombi został wydłużony o 27 centymetrów. Wraz z wydłużeniem auta zwiększono pojemność bagażnika, która wynosi aż 587 litrów. Po złożeniu tylnych foteli pojemność wzrasta do 1470 litrów. Zaletą są haczyki i siatki, dzięki którym umieszczone przez nas bagaże nie będą latać po bagażniku. Uda nam się również umieścić we wnętrzu auta rzeczy mające do 2,5 długości. Pochylenie tylnej części pokrywy bagażnika daje wrażenie, że samochód posiada linię coupe.
Wnętrze zachowano takie, jakie spotkać możemy w wersji hatchback. Deska rozdzielcza umiejscowiona jest lekko w lewą stronę, aby kierowca miał dobrą widoczność zegarów. Dzięki ergonomicznych fotelom każdy poczuje się tutaj komfortowo oraz bezpiecznie. Dodając do tego obszycie skórą kierownicy czy chromowane klamki można śmiało stwierdzić,że wnętrze Leona ST jest sportowe i wyraziste. Jak określił Jaume Sala Renart, czyli człowiek zajmujący się zaprojektownaiem wnętrza auta, „Nowe wnętrze Leona jest zaprojektowane z myślą o kierowcy. Pozwala mu naprawdę cieszyc się dynamiką, precyzja i wygodą w każdym detalu.”
Na środku znajdziemy 5,8 calowy dotykowy ekran z nawigacjá, posiadający intuicyjne menu. Wadą w przypadku tego ekranu mogą być opóźnienia w reagowaniu na polecenia.
W aucie zastosowano też szereg systemów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo, w tym system rozpoznawania zmęczenia kierowcy, tempomat, automatyczny hamulec pokolizyjny, czy asystenta pasa ruchu.
Seat Leon ST oferowany będzie w Polsce w kilku wersjach: z benzynowym silnikiem TSI o pojemności 1,2 litra i mocy 105 KM, o pojemności 1,4 litra i mocy 140 KM, 1,8 litra i mocy 180 KM oraz silnikiem diesla TDI 1,6 (105 KM) i 2,0 litra (184 KM).
Wersja podstawowa, tzw. ENTRY, kosztować ma 56 900 zł, obejmować ma takie rzeczy jak ESP, ABS, 6 poduszek powietrznych czy regulowany fotel kierowcy. W sprzedaży będą również bogatsze wersje jak REFERENCE (posiadająca np. manualną klimatyzację) i STYLE (w tym np. system Media System Colour czy Climatronic).
Tagi: hiszpańskie samochody, Seat