Toyota Aygo dla odważnych
Zlokalizowana w Czechach fabryka samochodów, powstała w wyniku międzynarodowego joint venture trzech firm motoryzacyjnych: japońskiej Toyota Motor Corporation oraz francuskiego Citroena i Peugeota) i zatrudniająca ponad 3 000 pracowników rozpoczęła produkcję nowej wersji modelu Toyoty o nazwie Aygo. Początkowa produkcja zakłada wytworzenie około 300 samochodów dziennie, z liczbą docelową wynoszącą ponad 1000 sztuk dziennie.
Po raz pierwszy nowy Aygo został zaprezentowany na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Genewie. Już tam wzbudził zachwyt swoją stylistyką oraz niewielkimi wymiarami, gdyż jest to auto z segmentu małych aut miejskich.
Stylistyka, w jakiej utrzymane jest nowe dziecko Toyoty nosi nazwę „J-Playful” i odnosi się do kultury młodzieży w Japonii, która, trzeba przyznać, jest nieco mało zrozumiała dla przeciętnego Europejczyka. O dziwo, zrozumienie to przychodzi patrząc właśnie na Aygo.
Patrząc na przód auta pierwsze co przychodzi na myśl, to nowy film X-Men, który niedawno pojawił się w kinach. Dlaczego? Na przedzie auta widnieje duże X, który jak się okazuje, oferuje nam wiele możliwości co do indywidualnej konfiguracji nadwozia, które posiada aż 10 wymiennych elementów, możliwości wyboru odpowiedniego koloru oraz wykończenia – wszystko w rozsądnych cenach. Jak podkreśla David Terai, będący głównym inżynierem Aygo,
„klienci przyzwyczaili się dzisiaj do szerokiego wyboru kolorystyki i stylu różnych urządzeń, które są dostępne na rynku. Z nowym AYGO wpisujemy się w ten trend. Od teraz za bardzo rozsądną cenę będzie można stworzyć swoją własną interpretację modelu”.
Nowością będzie zastosowanie specjalnych świateł PES (Poly-Ellipsoid System), które dają światło szersze i dłuższe niż standardowe reflektory, a także coś, co staje się już standardem w nowych samochodach – światła LED przeznaczone do jazdy dziennej.
Wybór wersji będzie imponujący:
- trzy wersje wyposażenia,
- trzy specjalne edycje Aygo (pomarańczowy „x-cite” z 15-calowymi felgami o podwójnym kolorze, „x-clusiv” z dodatkami ociekającymi chromem i nadwoziem koloru czarnego oraz „x-pure”, również z chromowanymi dodatkami, lecz z białym nadwoziem),
- dwa pakiety stylistyczne, zarówno wnętrza, jak i nadwozia.
W środku auta zauważymy konsolę centralną o trapezoidalnym kształcie, posiadającą system „x-touch”, którego zaletą jest 7-calowy ekran dotykowy z technologią MirrorLink (każdy obraz wyświetlany na smartfonie możemy wyświetlić na ekranie samochodu).
Jednostką napędową będzie 1 litrowy silnik 3-cylindrowy z programem wtrysku VVT-i generujący moc 69 KM.
Ceny Aygo w Polsce nie są jeszcze znane.
Tagi: japońskie samochody, samochody klasy A, Toyota
Aygo w nowym wydaniu prezentuje się wspaniale. Tyle świeżości i charakteru mu dodali nowym designem. Nadal jest to ekonomiczne miejskie auto ale z wyraźnym „zadziorem”. brałabym pod uwagę kupując teraz miejski samochód. brawo!