VW T2 po raz ostatni
Volkswagen Transporter 2 generacji, czyli VW T2, zwany pieszczotliwie w Polsce „Ogórkiem”, wyjechał po raz pierwszy z hali produkcyjnej w 1967 roku. Cechowała go panoramiczna szyba przednia oraz długie szyby boczne. Dodatkowo, z biegiem lat, wydłużono samochód o 100 mm i zaprezentowano kilka wersji silników, począwszy od 1.6 o mocy 47 KM, po 2.0 o mocy 70 KM. W 1971 roku produkcja VW T2 sięgnęła 3 milionów, aby w 1977 roku dobić do 4,5 miliona sztuk. Rok 1978 przyniósł kolejne zmiany, które, jak na tamte czasy, były dość innowacyjne. Wprowadzono napęd na cztery koła. Wtedy też, podczas testów próbnych odkryto, że „Ogórek” doskonale sobie radzi w terenie (testy przeprowadzane były na pustyni w Tunezji).
Wraz z upływem lat zamknięto jednak produkcję w Niemczech, aby przenieść ją do Meksyku, a następnie – do Brazylii, gdzie T2 produkowany jest od 1997 do dziś. Tam też, montując silnik napędzany etanolem, zmieniono nazwę T2 na Kombi. Rok 2013 jest ostatnim rokiem, kiedy T2 będzie produkowany, gdyż z datą 31 grudnia 2013 zostanie zamknięty ostatni zakład produkujący „Ogórka”. Powodem są wprowadzane w 2014 roku nowe wymogi bezpieczeństwa w Brazylii, których już T2, czyli Kombi, nie spełnia.
Aby uczcić po raz ostatni swój model, VW wypuszcza pożegnalną wersję VW Kombi w wersji limitowanej o nazwie „Last Edition”. Charakteryzować się ona będzie dwubarwnym, biało-niebieskim nadwoziem, białymi kołpakami i felgami na 14-calowych kołach, przyciemnianymi tylnymi szybami i przezroczystymi szkłami kierunkowskazów. Dodatkowo, górna atrapa grilla oraz odbudowa reflektorów będą w kolorze niebieskim, takim jak nadwozie. W środku auta dominować będzie kolor biało-niebieski, tak samo jak wewnętrzna strona drzwi, przestrzeń bagażowa i panele boczne – wszystko wykonane z winylu. Wisienką na torcie są firanki z logo Kombi oraz dywaniki. Edycja specjalna to także powiew nowoczesności – odświeżono zegary, dodano radio odtwarzające MP3 i port USB. Pod maską zobaczymy silnik 1.4 o mocy 78 KM (benzyna) lub 80 KM (etanol). Fabryka w Brazyli wyprodukuje zaledwie 600 sztuk Kombi Last Edition, a każda będzie posiadać unikatową imienną tabliczkę z numerem seryjnym, do której załączony zostanie certyfikat potwierdzający autentyczność.
Tagi: ciekawostki motoryzacyjne, historia motoryzacji, niemieckie samochody, samochody dostawcze, VW